دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403| 29 April 2024
معاون استاندار ایلام:

 بسترهای لازم برای جمع آوری زکات فطریه در استان فراهم شود

۱۴۰۳/۰۱/۱۵ ۱۳:۳۷ چاپ کدخبر: 20995

آفتاب ایلام |معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام گفت: بسترهای لازم برای جمع‌آوری زکات فطریه با همکاری فرمانداران و متولیان امر در استان فراهم شود.

به گزارش آفتاب ایلام،"محمدسبحان حسنی" روز چهارشنبه در نشست هماهنگی جمع‌آوری زکات فطریه استان ایلام، با تاکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی در خصوص جمع‌آوری و پرداخت زکات فطریه در استان، اظهار کرد: برای نهادینه شدن فرهنگ پرداخت زکات فطریه از ظرفیت صدا و سیما، رسانه‌ها و فضای مجازی استفاده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام با بیان اینکه جزئیات نحوه پرداخت و مصارف زکات فطریه بایستی در صدا و سیما اطلاع‌رسانی شود، تصریح کرد: اطلاع رسانی در این زمینه بسیار مهم است.

وی با تاکید بر اینکه تبیین فضای معنوی ماه مبارک رمضان در جامعه بسیار مهم و تاثیر گذار است، گفت: فضلیت شب‌های قدر معادل، هزار ماه است که این مهربان بودن خداوند متعال را نسبت به بندگان خود را نشان می‌دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام یادآور شد: در ماه مبارک رمضان، روح و جان انسان صیقل داده می‌شود و اوج و عشق و دل‌دادگی انسان به معبود در ماه مبارک رمضان است که نیاز است این موضوع به‌خوبی تبیین شود.

حسنی تاکید کرد: در پایان ماه مبارک رمضان عید فطر است و انسان که در این ماه جسم و جان خود را بیمه کرده در عید فطر فطریه و انفاق می‌دهد و با خداوند معامله می‌کند.

وی اضافه کرد: ان‌شاالله در مسیر الهی و در بحث باید و نبایدهای دین اسلام بسیار موثر واقع شویم.

معاون استاندار ایلام با اشاره به شهادت جمعی از سرداران رشید و خستگی‌ناپذیر اسلام در کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، گفت: شهادت این سرداران که توسط رژیم جعلی اسرائیل، نشان دهنده اوج خباثت دشمنان این ملت است.

حسنی با اشاره به اینکه جنایت‌های رژیم جعلی اسرائیل علیه بشریت عبرت‌آموز است، گفت: این جنایت، اوج خباثت آن‌ها را به جهانیان نشان می‌دهد که اخیرا ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران که در قوانین بین‌المللی جزو خاک کشور محسوب می‌شود را بمباران کرد، با چنین شاخص عملکردی این رژیم جعلی و منحوس، مورد حمایت شیطان بزرگ آمریکاست.

معاون استاندار ایلام خاطرنشان کرد: شهید زاهدی و جمعی از شهدا در دفاع از مظلوم و ایستادگی در برابر ظالمان به شهادت رسیدند و موجب اهتزاز پرچم اسلام شدند.

جمع آوری زکات فطریه مردم استان صرفاً باید با مجوز دبیرخانه شورای زکات استان صورت گیرد

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام و دبیر شورای زکات استان ایلام نیز در این نشست اظهار کرد:بر اساس تمهیدات در نظر گرفته شده جمع آوری زکات فطریه مردم استان صرفاً باید با مجوز دبیرخانه شورای زکات استان و هماهنگی با این شورا صورت گیرد.

ناصر مرادی پویانی بیان کرد: امسال صندوق های جمع آوری زکات فطریه از طریق شورای زکات و با آرم مخصوص زکات طراحی و به تعداد کافی در اختیار دستگاهها و موسسات دارای مجوز جمع آوری زکات فطریه قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 5 میلیارد تومان زکات فطریه مردم نیکوکار و روزه دار استان جمع آوری شد افزود: پیش بینی می شود امسال این رقم به حدود 6 میلیارد تومان برسد.

مدیرکل کمیته امداد استان در ادامه به برنامه های شورای زکات استان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه توسعه فرهنگ زکات به تلاش جمعی اعضای ستاد زکات بستگی دارد انتظار ما این است اعضای شورای زکات استان و شهرستان ها همکاری و مشارکت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

نشست هماهنگی جمع آوری زکات فطریه مردم استان با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام و تعدادی دیگر از مدیران عضو شورای زکات استان برگزار شد.

انتهای پیام/



نویسنده: امین دانیالی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان